STARTUJEMY ZA :

Days

:

Hours

:

Minutes

:

Seconds

Baner Big

 

Regulamin XIII Sztafetowego Maratonu Szakala

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.                      XIII Sztafetowy Maraton Szakala oraz IV Mistrzostwa Województwa Łódzkiego Służb Mundurowych w sztafecie maratońskiej (zwany dalej Biegiem) organizowany jest przez Klub Sportowy „Szakale Bałut Łódź” – http://www.szakalebalut.pl; e-mail: szakalebalutlodz@gmail.com.

2.                      Wszystkich uczestników Biegu obowiązują przepisy niniejszego regulaminu.

3.                      Celem Biegu jest popularyzacja sportu (biegania w szczególności) oraz integracja środowisk i klubów biegowych z regionu łódzkiego.

 

II. TERMIN I MIEJSCE BIEGU

1.                      Bieg odbędzie się w dniu 15. czerwca 2025 (niedziela), start i meta zlokalizowane będą w Łodzi, przy stawach w Arturówku (w okolicy ul. Skrzydlatej 75).

2.                      Trasa Biegu poprowadzona jest po terenie leśnym, na pętlach wokół środkowego stawu, drogą gruntową, drogą asfaltową oraz po kostce granitowej. Mapka trasy znajduje się na stronie organizatora w zakładce dotyczącej XIII Sztafetowego Maratonu Szakala.

3.                      Bieg zostanie rozegrany na dystansie maratonu – 42 195 m. Trasa nie jest atestowana.

4.                      Trasa znakowana będzie strzałkami i taśmą, a miejsca o utrudnionej orientacji zostaną zabezpieczone przez wolontariuszy.

5.                      Trasa Biegu nie będzie wyłączona z ruchu pieszego i rowerowego.

 

III. CZAS BIEGU

1.                      Start Biegu nastąpi o godzinie 10:30.

2.                      Ustala się limit czasu na 4 godziny. Sztafety, które przed upływem tego czasu nie ukończą Biegu nie będą klasyfikowane.

 

IV. UCZESTNICTWO W BIEGU

1.                      W Biegu udział biorą siedmioosobowe sztafety, z których każda ma w składzie przynajmniej dwie kobiety. Zawodnicy sztafety oznaczeni są kolejnymi numerami, które oznaczają stałą kolejność zmian w sztafecie.

2.                      Sztafetę reprezentuje kapitan drużyny, który jest jedyną osobą uprawnioną do składania oświadczeń w jej imieniu.

3.                      Dopuszcza się start sztafet liczących nie mniej niż pięć osób, w których każda ma w składzie przynajmniej dwie kobiety. W takim przypadku kapitan drużyny wskazuje zawodników, którzy pobiegną na dwóch zmianach. Zawodnicy tacy mają na koszulkach dwa numery startowe.

4.                      W przypadku kontuzji lub innej sytuacji uniemożliwiającej jednemu z zawodników sztafety kontynuowanie zawodów, dopuszcza się zastępstwo przez jednego z członków drużyny, pod warunkiem zachowania parytetu płci.

5.                      W Biegu startować mogą osoby, które najpóźniej w dniu zawodów ukończą 18 lat. Osoby młodsze, które ukończyły lat 15, mogą startować za pisemną zgodą rodziców lub prawnych opiekunów.

6.                      W dniu Biegu, sztafety i zawodnicy zostaną zweryfikowani w Biurze zawodów w godzinach 8:00 ÷ 9:30.

7.                      Informacja o lokalizacji Biura Zawodów będzie udostępniona najpóźniej w dniu 01.06.2025.

8.                      Warunkiem dopuszczenia zawodnika do Biegu jest okazanie dokumentu tożsamości oraz złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w Biegu albo przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do udziału w Biegu. Warunkiem dopuszczenia sztafety jest dopuszczenie wszystkich jej zawodników – podpisanie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby organizacji biegu i pomiaru czasu oraz ich umieszczenie na stronie internetowej organizatora i podmiotu wykonującego pomiar czasu.

 

V. ZASADY BIEGU

1.                      Bieg rozgrywany jest systemem 7 x 6 x 1 000 m., co oznacza, że zawodnicy sztafety pokonują kolejno pętlę liczącą około 1 000 m., a po jej ukończeniu przez każdego z zawodników sztafety pokonują ją ponownie w tej samej kolejności – i tak sześciokrotnie.

2.                      Zawodnicy sztafety otrzymują numery startowe z oznaczeniem numeru drużyny oraz numerem zmiany, na której startuje dany zawodnik.

3.                      Zawodnicy sztafety startują w kolejności wynikającej z numerów startowych, odstępstwa od tej kolejności, z wyjątkiem sytuacji opisanej w § 4 ust. 4, są niedopuszczalne i skutkują dyskwalifikacją drużyny.

4.                      W przypadku wycofania się zawodnika sztafety § 4 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio, po zgłoszeniu przejęcia numeru sędziemu zawodów przez kapitana drużyny.

5.                      Zmiany dokonywane są przez przekazanie pałeczki w oznaczonej strefie zmian. Nieprzekazanie pałeczki lub istotne przekroczenie granic strefy zmian skutkuje dyskwalifikacją sztafety.

 

VI. ZGŁOSZENIA

1.                      Zgłoszenia sztafet do udziału w Biegu dokonywane są za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej organizatora – (http://www.szakalebalut.pl) do 8. czerwca 2025r. (włącznie); po tej dacie zgłoszenia sztafet nie będą przyjmowane.

2.                      Ustala się nieprzekraczalny limit ilości sztafet na 60

3.                      Zgłoszenia sztafety wraz z wniesieniem opłaty startowej dokonuje kapitan drużyny, który logując się na swoje konto, dopisuje do swojej drużyny poszczególnych zawodników, wykorzystując do tego maile tychże zawodników, natomiast każdy członek sztafety musi bezwzględnie posiadać konto na stronie zapisy.inessport.pl.

4.                      By odebrać numer startowy, każda sztafeta zobowiązana jest wyznaczyć kapitana, który powinien przyjść do biura zawodów z kartą zgłoszeniową wydrukowaną i podpisaną przez wszystkich uczestników sztafety w obecności przedstawiciela biura zawodów, co oznacza konieczność stawienia się w biurze zawodów każdego zawodnika sztafety.

5.                        Karta udostępniona będzie w panelu administracyjnym na stronie zapisów na 3 dni przed zawodami (kartę zgłoszeniową można wydrukować z konta na stronie zapisy.inessport.pl. Po zalogowaniu należy wejść w zakładkę moje konto/nadchodzące wydarzenia/pobierz kartę zgłoszeniową).

6.                        Za sztafetę zgłoszoną uważa się sztafetę, której kapitan wypełnił i przesłał formularz zgłoszeniowy oraz dokonał opłaty startowej.

7.                        W przypadku dokonania opłaty startowej po wyczerpaniu limitu uczestników, Organizator, na wniosek zainteresowanej osoby, dokona zwrotu przedmiotowej kwoty pomniejszonej o koszty operacyjne związane z dokonaniem przelewu.

 

VII. POMIAR CZASU

1.                      Pomiar czasu odbędzie się za pomocą chipów umieszczonych w pałeczkach.

2.                      Podczas Biegu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przymocowane w pozycji poziomej z przodu do odzieży wierzchniej. Zasłanianie numeru startowego w części lub w całości, jego modyfikacja bądź zmiana pozycji mocowania jest zabroniona i wiąże się z możliwością dyskwalifikacji sztafety.

3.                      Brak numeru lub pałeczki z chipem będą równoznaczne z dyskwalifikacją sztafety.

4.                      Do klasyfikacji generalnej liczy się czas brutto.

 

VIII. KLASYFIKACJE

1.                      Podczas Biegu prowadzona będzie klasyfikacja drużynowa sztafet oraz klasyfikacja Służb Mundurowych w ramach Mistrzostw Województwa Łódzkiego Służb Mundurowych w sztafecie maratońskiej

2.                      Uczestnikami klasyfikacji Służb Mundurowych mogą być drużyny składające się wyłącznie z funkcjonariuszy i pracowników służb mundurowych, którzy pełnią służbę lub pracują w jednostkach organizacyjnych na terenie województwa łódzkiego.

3.                      W klasyfikacji mogą brać udział przedstawiciele służb i instytucji m.in.: Policji, Straży Granicznej, Straży Pożarnej, Wojska Polskiego, Wojska Obrony Terytorialnej, Służby Celnej, Służby Więziennej, Straży Miejskiej i Gminnej, Lasów Państwowych, Służby Ochrony Kolei, Inspekcji Transportu Drogowego. Inne klasyfikacje drużynowe mogą być prowadzone, gdy organizator Biegu tak postanowi.

 

IX. NAGRODY

1.                      Sztafety w klasyfikacji drużynowej, które zdobędą miejsca od 1. do 3. zostaną nagrodzone pucharami.

2.                      Sztafety w klasyfikacji Służb Mundurowych, które zdobędą miejsca od 1. do 3. Zostaną nagrodzone pucharami.

3.                      Każda ze sztafet otrzyma pamiątkowy dyplom oprawiony w antyramę.

4.                      Organizator nie wyklucza przyznawania nagród rzeczowych, także w formie losowania wśród zawodników, którzy wezmą udział w Biegu.

 

X. OPŁATA STARTOWA

1.                      Warunkiem uczestnictwa w Biegu jest wniesienie opłaty startowej.

2.                      Wysokość opłaty startowej za udział całej sztafety wynosi:

a) do 30. kwietnia 2025 r. – 280 zł (40zł x 7os);
b) od 1. maja do 31. Maja 2025 r. – 315 zł (45zł x 7os);
c) od 1. czerwca do 8. czerwca 2025 r. – 350 zł (50 zł x 7os).

3.                      Opłatę startową należy uiścić wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego Przelewy24.

4.                      Po dokonaniu zgłoszenia, system przekierowuje na stronę Przelewy24, przez którą należy dokonać opłaty startowej.

5.                      Płatności można dokonać również po zalogowaniu w serwisie zapisy.inessport.pl – zakładka moje konto – płatności.\

6.                      Opłaty startowe następują on-line jako finalizacja zgłoszenia uczestnictwa.

7.                      Organizator nie ponosi odpowiedzialności za terminy realizacji przelewów bankowych i pocztowych.

8.                      Na liście startowej wyświetlane będą tylko drużyny, które dokonały opłaty startowej.

9.                      Za dzień zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto organizatora.

10.                Opłata startowa w żadnym przypadku nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji zawodników z udziału w Biegu, nieukończenia zawodów, dyskwalifikacji lub wycofaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

11.                W przypadku dokonania przelewu na 4 dni przed imprezą, drużyna zobowiązana jest do przedstawienia potwierdzenia wpłaty w biurze zawodów.

12.                Dokonanie opłaty startowej jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu imprezy.

13.                Drużyny, które chcą otrzymać fakturę za wniesioną opłatę startową powinny zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zgłoszeniowym i wpisać wymagane dane potrzebne do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana po zaksięgowaniu wpłaty i zostanie przesłana w wersji elektronicznej na adres mailowy podany w profilu kapitana drużyny, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym miała miejsce wpłata.

14.                      Zgodnie z przepisami podatkowymi, ze względu na dokonanie płatności przed wykonaniem usługi, zostanie wystawiona faktura zaliczkowa obejmująca pełną kwotę wniesionej opłaty. Tym samym faktura zaliczkowa jest jednocześnie fakturą końcową.

15.                      Zaznaczając opcję Faktura, Uczestnik wyraża zgodę na przesyłanie faktur bez podpisu odbiorcy, w formie elektronicznej. Zgoda ta nie wyłącza prawa Organizatora do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.

 

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.                      Każda ze sztafet otrzyma „pakiet startowy” z napojami, słodyczami i owocami.

2.                      Pisemne protesty dotyczące wyników przyjmowane są do godz. 18:00 w dniu Biegu, bezpośrednio przez organizatora lub pod jego adresem mailowym: szakalebalutlodz@gmail.com.

3.                      Protesty będą rozpatrywane w dniu następnym. Ostateczne wyniki Biegu zostaną opublikowane na stronie www.szakalebalut.pl, niezwłocznie po ich ustaleniu i po rozpoznaniu ewentualnych protestów.

4.                      Wiążącej i ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu dokonuje organizator Biegu.

Baner Big

 

Z wielką przyjemnością możemy oznajmić, że ruszają zapisy na kolejną edycję Sztafetowego Maratonu Szakala, który odbędzie się jak zawsze na terenie pięknego Lasu Łagiewnickiego w Arturówku.

15 czerwca 2025 roku spotkamy się już po raz trzynasty aby połączyć siły biegowe w wydarzeniu innym niż wszystkie pozostałe imprezy rozgrywane w naszym województwie.

Baner Big

 

 

Baner Big


 

mapka_sztafeta

Baner Big


 

Bieg współfinansowany jest ze środków otrzymanych z Urzędu Miasta Łodzi: www.uml.lodz.pl


MOSIR

Nasze wydarzenie odbywa się na terenie i dzięki uprzejmości Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi

www.mosir.lodz.pl


ciachopomocy

Kolejna edycja CIACHA poMOCY na naszym XIII Sztafetowym Maratonie Szakala. Serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału w wydarzeniu – zarówno biegaczy jak i osoby towarzyszące – zarówno te małe, jak i duże. ‍‍‍‍‍‍ Będzie PYSZNIE jak zawsze. „Ciastowa” pomoc potrzebna w każdej ilości. Zapraszamy na wydarzenie i zbiórkę!


 

Baner Big

 

WYNIKI

 

GALERIE

 Plakat Big