VIII Półmaraton Szakala startuje za:

Days

:

Hours

:

Minutes

:

Seconds

baner-vii-półmaraton-szakala

Drogie Biegaczki, Szanowni Biegacze,

Przede wszystkim wyrażamy radość, że zdecydowaliście się wybrać nasz bieg; robimy wiele, by nie zawieść Waszych oczekiwań. Oto pierwsza garść informacji o zbliżających się zawodach:

>> W tym roku będziecie ścigać się na nieco zmienionej trasie. Start zaplanowaliśmy nad dolnym stawem w Arturówku (tam gdzie ostatnio była meta). Zmieniony jest też odcinek od tabliczki 18 km., dzięki temu będziecie się mogli cieszyć jeszcze jednym efektownym podbiegiem.


>> W trakcie tegorocznych wichur w Lesie Łagiewnickim padło wiele drzew. Zdecydowana większość z nich została usunięta z trasy, ale są miejsca, w których będziecie musieli przeskoczyć przez pień. Mamy nadzieję, że go zauważycie 😉


>>Biuro zawodów czynne będzie:
Sobota godz. 15-20
Niedziela godz. 9-11 (po godzinie 11 numery nie będą wydawane!)

Adres Biura Zawodów: Hotelowy Kompleks Leśny, ul. Skrzydlata 75

Jednak mieszkańcy Łodzi oraz powiatów: zgierskiego, pabianickiego, łódzkiego wschodniego i brzezińskiego mogą pakiet odebrać tylko w sobotę (zob. regulamin)

Warunkiem odbioru pakietu startowego będzie własnoręczne podpisanie Zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w biegu, które będzie dostępne w Biurze Zawodów. Podczas odbierania numeru startowego prosimy o okazanie dowodu osobistego (lub paszportu) dla weryfikacji danych osobowych oraz wieku.

Osoby, które nie będą mogły zgłosić się do biura zawodów w godzinach jego otwarcia, mogą upoważnić inną osobę do odbioru pakietu startowego. Osoba odbierająca pakiet startowy za innego zawodnika winna posiadać jego pisemne upoważnienie wraz z kserokopią dowodu osobistego osoby upoważniającej (do okazania). >>WZÓR OŚWIADCZENIA<<


Przypominamy, że startujemy w trzech turach:

Kobiety – 12.00
Mężczyźni I grupa – 12.15
Mężczyźni II grupa – 12.25

Lista zawodników przypisanych do „I oraz II grupy męskiej” będzie wywieszona w biurze zawodów. Umieszczona jest również na stronie biegu.


Przypominamy, że na trasie odpady można wyrzucać tylko w wyznaczonych miejscach (tzw. „strefach zrzutu”, które znajdować się będą kilkaset metrów za punktami z wodą), a nieprzestrzeganie tego przepisu skutkować będzie dyskwalifikacją.


>>Jeśli chcesz zgłosić „swojego” wolontariusza – przyjmiemy Go z radością. Chętnych prosimy zgłaszać mailowo (szakalebalut@o2.pl) oraz zapraszamy w niedzielę do domku dla wolontariuszy, po biegu każdy z nich otrzyma kubek, medal i coś na ząb.


>> Z uwagi na sporą liczbę startujących zawodników w dniu biegu mogą pojawić się trudności z parkowaniem! Samochody można zaparkować na parkingu płatnym niestrzeżonym (ok 150-200 m od strefy startu/mety – cena ok 4 zł), parkowanie na ulicy Skrzydlatej jest w praktyce możliwe, ale uprzedzamy, że obowiązuje tam zakaz zatrzymywania. Prosimy o nieparkowanie na trawnikach oraz wzdłuż alejek prowadzących do ośrodka.


>>W domkach usytuowanych na terenie ośrodka sąsiadujących z Biurem Zawodów będą szatnie, depozyt, prysznice (zimna woda) oraz toalety. Szatnie nie gwarantują komfortu – przepraszamy, ale takie tylko mamy warunki.


>>Jeśli galerią swoich zdjęć z biegu zechcesz podzielić się z innymi – po zawodach prześlij link na adres szakalebalut@o2.pl


>>Po biegu można się posilić u naszych gospodarzy, czyli w Leśniczówce Gajowego (wejście od ulicy Skrzydlatej). W ofercie ciepłe posiłki oraz herbata i kawa. Dla zawodników Półmaratonu przygotowane specjalne menu: zupa Gulaszowa – 7 zł, lunch niedzielny – 25 zł (zupa – krem z dyni, filet z kurczaka w sosie kurkowym, ziemniaki, surówka; deser – małe coś nie coś)

W sobotę o 20:30 w pobliżu Biura Zawodów odbędzie się debata „Alkohol a trening biegacza”. Zapraszamy do dzielenia się wiedzą i wrażeniami.

Z biegowymi pozdrowieniami
Maciej Rakowski – dyrektor Półmaratonu

Dominik Kowalewski – kierownik Półmaratonu

stopka 1

Lista startowa wskazuje podział na grupę I (start 12:15) i II mężczyzn (start 12:25).
Lista nie uwzględnia osób zapisanych po 18 października 2017 r. (zapisując się w biurze zawodów automatycznie będą one zaliczane do grupy II)

KOBIETY 

GRUPA I 

GRUPA II

Poniżej również upoważnienie do odbioru pakietu startowego

UPOWAŻNIENIE-DO-ODBIORU-PAKIETU-STARTOWEGO

 

Na niedzielę, 22 października 2017 r. wyznaczyliśmy datę VIII Półmaratonu Szakala Dookoła Lasu Łagiewnickiego organizowanego we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Trasa biegu wytyczona została na  terenie Lasu Łagiewnickiego stanowiącego część Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Start, podobnie jak w zeszłym roku, nastąpi w samo południe z ulicy Skrzydlatej przy stawach w Arturówku. Głównym sponsorem biegu jest Accenture Łódź Delivery Center – firma świadcząca usługi z zakresu nowoczesnych technologii outsourcingu oraz firma ROSSMANN – największa w Polsce sieć sklepów drogeryjnych. Sponsorem biegu jest również firma FORMOTIVA.

Polmaraton-Szakala

 Niezmiernie miło nam poinformować, iż  Półmaraton Szakala uczestniczy w Lidze Festiwalu Biegów 2017/2018 organizowanej przez Fundację „Festiwal Biegowy”. Szczegóły dotyczące Ligi Festiwalu możecie przeczytać >TUTAJ<

 

 

Regulamin
VIII Półmaratonu Szakala Dookoła Lasu Łagiewnickiego

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. VIII Półmaraton Szakala Dookoła Lasu Łagiewnickiego (zwany dalej Biegiem) organizowany jest przez Klub Sportowy „Szakale Bałut Łódź” – http://www.szakalebalut.pl; e-mail: szakalebalut@o2.pl.
  2. Wszystkich uczestników biegu obowiązują przepisy PZLA oraz niniejszy regulamin.
  3. Pobranie numeru startowego jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Biegu.

§ 2. TERMIN I MIEJSCE BIEGU

  1. Bieg odbędzie się w dniu 22 października 2017 r., start i meta nad stawami w Arturówku, przy obiekcie Miejskiego Ośrodku Sportu i Rekreacji na ul. Skrzydlatej 75 w Łodzi.
  2. Trasa biegu poprowadzona jest po Lesie Łagiewnickim w Łodzi, w ponad 90% duktami i ścieżkami leśnymi (z odcinkiem o stromych podbiegach i zbiegach).
  3. Bieg zostanie rozegrany na dystansie półmaratonu – 21.097 m. Trasa nie jest atestowana.
  4. Trasa będzie oznaczona co 1 kilometr.
  5. Trasa znakowana będzie strzałkami i taśmą, a miejsca o utrudnionej orientacji zostaną zabezpieczone przez wolontariuszy.
  6. Trasa biegu nie będzie wyłączona z ruchu pieszego i rowerowego.

§ 3. CZAS BIEGU

  1. Start biegu nastąpi o godzinie 12.00. Z uwagi na niewielką szerokość trasy zawodnicy zostaną rozstawieni na starcie w następujących grupach startowych
  2. a) start o godzinie 12.00 – kobiety
  3. b) start o godzinie 12.15 – mężczyźni grupa I
  4. c) start o godzinie 12.25 – mężczyźni grupa II

Do grupy startującej o godzinie 12.15 przydzielonych zostanie 300 najwcześniej zgłoszonych i opłaconych zawodników płci męskiej, a po wyczerpaniu tej puli – zawodnicy, których rekord w półmaratonie wynosi poniżej 1.28.00 (po 1 stycznia 2014 r.), a także zawodnicy wskazani przez Dyrektora Biegu.

  1. Ustala się limit czasu na 2 godziny 45 minut. Zawodnicy, którzy przed upływem tego czasu nie dobiegną do mety nie będą klasyfikowani. Zawodnicy, którzy do godziny 14.00 nie dobiegną do punktu, w którym trasa po raz drugi przecina ulicę Okólną (ok. 12,5 km.) nie będą klasyfikowani, a po upływie wskazanej godziny skrzyżowanie trasy z ulicą nie będzie zabezpieczane.

§ 4. PUNKTY ODŻYWIANIA I PUNKTY KONTROLNE

  1. Na trasie biegu usytuowane będą dwa punkty z napojami dla zawodników. Nie przewiduje się punktów z odżywkami własnymi zawodników.
  2. Każdy zawodnik kończący bieg otrzyma „pakiet metowy” z napojem izotonicznym i słodyczami.
  3. Na trasie znajdować się mogą punkty kontrolne dla weryfikacji pokonania przez każdego z zawodników całości wyznaczonej trasy.

§ 5. UCZESTNICTWO W BIEGU

  1. W biegu startować mogą wyłącznie osoby, które najpóźniej w dniu 22 października 2017 roku ukończą 18 lat.
  2. Odbiór numerów startowych odbywa się w Biurze zawodów w dniu 21 października 2017 r., to jest w przeddzień biegu, w godzinach 15-20. Osoby zamieszkałe poza Łodzią i przylegającymi do Łodzi powiatami mogą odebrać numer startowy również w dniu Biegu w godzinach 9-11. Zawodnicy niespełniający tego warunku w dniu Biegu numerów nie otrzymają, chyba że przed 21 października 2017 r. uzyskali zgodę Dyrektora Biegu.
  3. Biuro Zawodów mieścić się będzie przy ul. Skrzydlatej 75 w Łodzi.
  4. Warunkiem dopuszczenia zawodnika do Biegu jest okazanie dokumentu tożsamości oraz złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w Biegu albo przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do udziału w Biegu.
  5. Podczas Biegu zawodnik musi mieć numer startowy przymocowany do przedniej części koszulki. Zasłanianie numeru startowego lub jego modyfikacja jest zabroniona pod karą dyskwalifikacji.
  6. Pomiar czasu odbywa się za pomocą chipów zwrotnych mocowanych do buta zawodnika, a brak chipa skutkuje dyskwalifikacją zawodnika. Przekazywanie, uszkadzanie chipów lub ich odpinanie w czasie Biegu jest zabronione pod karą dyskwalifikacji. Zawodnik zobowiązany jest do zwrotu chipa w strefie mety – bezpośrednio po ukończeniu zawodów. Do klasyfikacji generalnej liczy się czas brutto, w wynikach podany zostanie również czas netto. Każdy zawodnik otrzyma po zakończonym Biegu wiadomość sms z jego wynikiem.
  7. Organizator nie ubezpiecza zawodników, każdy z nich bierze udział w Biegu na własne ryzyko.
  8. Zgłoszenie do Biegu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Biegu oraz na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku uczestnika Biegu – w związku z udziałem w Biegu.

§ 6. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA

  1. Do dnia 17 października 2017 r. zgłoszenia udziału w biegu dokonywane są przez stronę internetową organizatora za pomocą formularza zgłoszeniowego.
  2. Po dniu 17 października 2017 r., z zastrzeżeniem ust. 12, zgłoszenia są możliwe bezpośrednio u organizatora, w szczególności w biurze zawodów.
  3. Warunkiem uczestnictwa w biegu jest wniesienie opłaty startowej. Od opłaty startowej zwolnieni są członkowie Klubu Sportowego „Szakale Bałut Łódź” niemający zaległości w składkach członkowskich.
  4. Wysokość opłaty startowej wynosi:
    a) do 20 sierpnia 2017 r. – 38 zł;
    b) od 21 sierpnia do 23 września 2017 r. – 45 zł;
    c) od 24 września do 17 października 2017 r. – 52 zł;
    d) od 18 do 23 października 2017 r. – 80 zł.
  5. O wysokości opłaty startowej decyduje termin wpłaty na rachunek organizatora, a nie data zapisania się do Biegu.
  6. W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości (np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej pierwszej wpłaty.
  7. Warunkiem zgłoszenia do Biegu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej organizatora lub wypełnienie formularza zgłoszeniowego w biurze zawodów i uiszczenie opłaty startowej. Zgłoszenia dokonane przez internet zostaną podpisane przez zawodników najpóźniej przy weryfikacji w biurze zawodów. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego bez wniesienia opłaty startowej nie rodzi skutków, w szczególności nie gwarantuje udziału w Biegu, gdy wyczerpie się ustalony limit zawodników.
  8. Zapisy i opłaty za pośrednictwem internetu dokonywane są według zasad następujących:
    1) opłata startowa wnoszona jest wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego Dotpay.
    2) po dokonaniu zgłoszenia, system przekierowuje na stronę Dotpay, przez którą należy dokonać opłaty startowej. Płatności można dokonać również po zalogowaniu w serwisie „zapisy.inessport.pl” – zakładka „moje konto – płatności”.
    3) opłata startowa następuje on-line jako finalizacja zgłoszenia uczestnictwa.
    4) organizator nie ponosi odpowiedzialności za terminy realizacji przelewów bankowych i pocztowych.

5) na liście startowej wyświetlani będą tylko zawodnicy, którzy dokonali opłaty startowej.
6) za dzień zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek organizatora.

  1. W dniach 18-22 października 2017 r. zapisy możliwe będą jedynie bezpośrednio u organizatora, a opłata startowa może być wnoszona jedynie do kasy organizatora.
  2. Zawodnicy, którzy do dnia 19 października 2017 r. nie zostaną umieszczeni na liście zapisanych do Biegu, zobowiązani są do przedstawienia potwierdzenia wpłaty przy weryfikacji w biurze zawodów. Dowodem wniesienia opłaty jest wydrukowane potwierdzenie zapłaty przelewu bankowego lub przekazu pocztowego; organizator nie odpowiada za zaginięcie zgłoszenia oraz przekazu pocztowego lub przelewu bankowego z winy poczty, banku lub uczestnika.
  3. Uiszczona opłata nie podlega zwrotowi i nie może zostać przeniesiona na rzecz innego zawodnika.
  4. Ustala się limit uczestników biegu na 800 osób. W przypadku przekroczenia limitu decydująca będzie data zaksięgowania opłaty startowej, a przypadki sporne będą rozstrzygane przez losowanie przeprowadzone przez Dyrektora Biegu.

7. POSTANOWIENIA PORZĄDKOWE

  1. Zabronione jest:

a) uczestniczenie w zawodach w towarzystwie zwierzęcia prowadzonego na smyczy lub bez;

b) uczestniczenie w zawodach z wózkiem lub w towarzystwie rowerzysty,

c) umyślne utrudnianie biegu konkurentom, w szczególności utrudnianie wyprzedzania przez zabieganie drogi,

d) wyrzucanie odpadów poza „strefami zrzutu”,

e) niszczenie oznakowania trasy.

2. Naruszenie zakazów określonych w ust. 1 skutkuje dyskwalifikacją, o czym orzeka Dyrektor Biegu.

3. Wyznaczone będą oznakowane „strefy zrzutu odpadów” – po każdym punkcie odżywczym na odcinku ok. 1 km. oraz na 12,5 km. i 18,2 km.

8. KLASYFIKACJE

  1. Podczas Biegu prowadzone będą następujące klasyfikacje:
    a) klasyfikacja generalna mężczyzn i kobiet – 6 pierwszych osób,
    b) kategorie wiekowe (które nie pokrywają się z klasyfikacją generalną):
    *do 30 lat,
    *od 31-40 lat,
    *od 41-55 lat,
    *od 56 lat.

W kategorii, w której na dzień 17 października 2017 r. nie będzie zgłoszonych przynajmniej 5 zawodników, nie zostaną wręczone puchary, a zawodnicy z tej kategorii będą klasyfikowani w kategorii poprzedzającej (a w przypadku braku takiej – w kategorii następnej).

c) klasyfikacja drużynowa – 5-najszybszych osób z danej drużyny, w tym przynajmniej dwie kobiety. W ramach jednej drużyny klasyfikowani będą wyłącznie zawodnicy, którzy wpisali identyczną nazwę drużyny.
d) inne klasyfikacje:

Klasyfikacja „NAJSZYBSZA MIESZKANKA BAŁUT” i „NAJSZYBSZY MIESZKANIEC BAŁUT” – dla zawodników stale zamieszkujących w części Miasta Łodzi stanowiącej „dzielnicę” Bałuty, którzy zapisując się przez internet – w formularzu zgłoszeniowym potwierdzą fakt zamieszkiwania na terytorium dawnej dzielnicy Bałuty; sklasyfikowane będą tylko i wyłącznie osoby, które zgłoszą udział w biegu za pośrednictwem strony internetowej w terminie przewidzianym w § 6;

Klasyfikacja kobiet i mężczyzn „NAJLEPSZY DEBIUT” – dla zawodników, którzy nigdy dotąd nie ukończyli półmaratonu – na podstawie pisemnego oświadczenia zawodnika, który zapisując się przez internet -w formularzu zgłoszeniowym potwierdzi fakt nieukończenia żadnego biegu na dystansie półmaratonu; sklasyfikowane będą tylko i wyłącznie osoby, które zgłoszą udział w biegu za pośrednictwem strony internetowej w terminie przewidzianym w § 6

§ 9. NAGRODY

  1. Zawodnik, który ukończy bieg otrzyma na mecie pamiątkowy medal. Organizator zastrzega, że w przypadku, gdy znaczna będzie liczba osób zgłaszających się do Biegu w dniu startu, mogą one otrzymać medale pocztą.
  2. Zdobywcy miejsc I-VI w klasyfikacji generalnej mężczyzn i kobiet oraz w klasyfikacji drużynowej, a także miejsc I-III w pozostałych kategoriach otrzymują puchary. Organizator nie wyklucza przyznawania nagród rzeczowych.
  3. Nieodebrane puchary będą wydawane w siedzibie Klubu. Ich wysyłka będzie możliwa po wcześniejszym pokryciu kosztów. Puchary nieodebrane do dnia 30 listopada 2017 r. przechodzą na własność Klubu.
  4. Nagrody rzeczowe wydawane są tylko podczas dekoracji, a nieodebrane mogą zostać przekazane innym zawodnikom lub wolontariuszom zgodnie z decyzją Dyrektora Biegu.

§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Pisemne protesty dotyczące wyników przyjmowane są do godz. 23.00 w dniu 22 października 2017 r., za pośrednictwem wskazanej na stronie internetowej Organizatora firmy zapewniającej pomiar czasu. Protesty będą rozpatrywane w dniu 23 października 2017 r., przy czym protesty spóźnione zostaną odrzucone. Ostateczne wyniki biegu zostaną opublikowane na stronie organizatora niezwłocznie po ich ustaleniu i po rozpoznaniu ewentualnych protestów.
  2. Pozostałe pisemne protesty dotyczące biegu przyjmowane będą do dnia 24 października 2017 r. przez Dyrektora Biegu pod adresem mailowym –szakalebalut@opl; protesty spóźnione zostaną odrzucone.
  3. Wiążącej i ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu dokonuje Dyrektor Biegu.

          Dyrektor Biegu

                                                                                       Maciej Rakowski

profil_trasy

 

 

podpis wiadomości - stopka_0Bieg współfinansowany jest

ze środków otrzymanych od

Urzędu Miasta Łodzi

www.lodz.pl

 

 SPONSOR GŁÓWNY

accenture_partnerzyGłównym Sponsorem VIII edycji Półmaratonu Szakala zostało Accenture Łódź Delivery Center. Accenture Łódź Delivery Center to zlokalizowane w Łodzi centrum technologiczne firmy Accenture, która świad­czy usługi z zakresu kon­sul­tingu, nowo­cze­snych tech­no­lo­gii i out­so­ur­cingu klientom z ponad 120 krajów świata. W ramach firmy od 5 lat działa „Klub Biegacza” o nazwie Accelerate, który powstał z inicjatywy pracowników. Klub liczy obecnie 230 członków z Łodzi i Warszawy. Więcej informacji o Accenture Łódź Delivery Center znajdziecie na stronie kariera.accenture.com oraz na facebook’u.

 

rossmann-300x58Rossmann – obecnie jest jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. W chwili obecnej w Polsce sieć liczy ponad 600 sklepów w 300 miastach w Polsce. >>> więcej

 

SPONSORZY i PARTNERZY

 

 

 

 

PARTNERZY

 

LOGO sieci kwiaciarni

 

 

 

Polmaraton-Szakala

 Niezmiernie miło nam poinformować, iż  Półmaraton Szakala uczestniczy w Lidze Festiwalu Biegów 2017/2018 organizowanej przez Fundację „Festiwal Biegowy”. Szczegóły dotyczące Ligi Festiwalu możecie przeczytać >TUTAJ<

 

 

PATRONI MEDIALNI

drabegdesignbiegam_po_partnerzy

 logo aga